BN15R

  Lokomotiva Plzenecké železnice č.8

BN 15R

DSCF4747net

BN15R   lok.PŽnet

 

 

 

 

 

 

 

Tato lokomotiva byla získána ze skanzenu Solvayovy lomy v srpnu 2005. Posledním působiště BN15R byla cihelna v Rosicích u Chrasti. Z této cihelny byla zakoupena prosinci roku 1999 členem spolku Barbora. Na konci roku 1999 bylo v cihelně v rosicích celkem 6 lokomotiv BN15R. V tomto roce bylo prodáno 5 těchto lokomotiv a to dvě MPŽ, další tři do skanzenu Solvayovy

lomy. V roce 2001 cihelna v Rosicích u Chrasti zastavila výrobu. Poslední lokomotiva BN15R byla zachráněna soukromou osobou a je umístěna na Zahradní železnici v Příbrami.  V roce 2004 členka Plzenecké železnice domluvila tuto lokomotivu. Lokomotiva byla dovezena do Starého Plzence v srpnu roku 2005.

DSCF4750net

DSCF4751net

 

 

 

 

 

 

 

 

Technická data:

Výrobci lokomotivy BN15R:

ČKD Praha, závod Radotín;ČKD, závod Zábřeh na Moravě; Turčianské strojárne Martin, závod Lučenec

Motor: Slavia 1 ST 120,naftový stojatý čtyřdobý vzduchem chlazený

Výkon motoru:                 15 ks (10,3 kW) při 1500 ot/min

Přenos výkonu:                 mechanický

Hmotnost:                          2,8 t

Tažná síla:                          5,1 kN)

Průměr kol:                       450 mm

Délka:                                 2200 mm

Rozvor:                              780 mm

Rychlost:                           0-6-12 km/h (plynule)

Šířka:                                 1000 mm (1200 mm pro rozchod 900 mm)

Výška:                                2000 mm (bez stříšky 1365 mm)

Min poloměr oblouku:     7 m

 

Prameny: http://www.uzkorozchodky.hys

http://www.solvayovylomy